Project week 2: 'Hoe krijgen we een boerderij op school?'



Eerst en vooral welkom terug Rolande!! 

Eindelijk konden we het geboortekaartje afgeven.


Een hiep hiep hoera voor Batiste! Bedankt voor de lekkere cake.



Er werden weer mooie boekjes mee gebracht.


Kijk eens wat ik kan!

Ik heb zelf een verzorgingsset voor paarden.
 
Smartgames.

 
Ik leg even uit wat je moet doen. 
Leuk toch, we leren nog elke dag bij van elkaar.


De ontdekkring: de microfoon! 
We durfden al eens een lied zingen.



We maakten een woordspin over het schaap.

We maakten een schaap van een wasmand.
Even samenwerken!

Wie is het schaap???
Luister goed naar het geblaat!


De verschillende werkjes van hoekenwerk deze week:
Puzzels van schapen maken.


De schapenkrullen tekenen.




We kleurden prenten in van de boerderij.


We kleefden de prenten juist naast de schaduw (vorige week oefenden we dit samen).


We kleefden wol op de schaapjes.




We stempelden cirkels met wc-rollen in de schapen.


Of we kleefden met watte.





Contractwerk bij de anemonen rond schapen en konijnen:
Schrijfpatronen op het krijtbord

 
We maakten een konijntje aan de hand van een stappenplan.
Hier ook, maar dan anders :-)
 

 
Rollen met ogendobbelsteen & kleurendobbelsteen. 
Hoeveel vakjes moet ik kleuren?
 Bunny Hop!
 
We zochten de letters van schaap. 
Eerst inkleuren & daarna pas uitknippen.
 

 
Konijnen uitknippen uit krantenpapier

 
Schapen tellen en tekenen

Grote en kleine schapen maken met plasticine.

We knutselden ook schapen uit watte en papieren bordjes

Vlekken tellen van de koe


 
Bij Kyara mocht K3 de letter 'h' schrijven op de ruit.

 
De kletspotkring deden we deze week aan de hand van dit boek


We deden een klein wedstrijdje: wie kan het luidst kraaien?




We verdeelden de klas ZELF in groepjes van 3. 
We bouwden torens van 1 meter!!!! (Toch even checken met de lat hé)
Met schoenen, potloden, clics, ...







Boer Jos zijn dieren waren verstopt.
We vonden ze gelukkig terug aan de hand van een plannetje.
Eerst even kijken bestuderen.
We trokken eerst cirkels rond alle deuren en kleurden de cijfers van de dieren die zoek waren.
Hier ergens?
Misschien hier?

We vonden alle dieren! TOP!

We beschreven de verschillende boeken. 
Harde kaft, zachte kaft, welk kleur hebben de letters, wat zien we?, dik of dun, ...


Yogakring deze keer met zachte watjes. 


Spelletjesvoormiddag:












Een stal bouwen 
van plusblokjes.



of met de kaplablokken.


Timmeren van een hokje voor de dieren. 


Kabengeltje van de week:
Aan de slag!

Spelletjesdag!

Dat zag er ingewikkeld uit!
Iedereen druk bezig met spelletjes, dan trokken we maar zelf een foto.








Muziekkring: we kregen bezoek van DJ Hailey!


Donderdag en vrijdag stond het paard centraal.
Kijk nu, een springpaard!


Wat een speciale bal?? Er komen dierengeluiden uit!


We kleefden snippers op ons paard.

En ook wat gras erbij.



We mochten met de dierenstempels aan de slag.


We schilderden paarden in met de waterverf.



We zijn ook stokpaarden aan het maken.



We versierden hoefijzers.



We gaven de paardjes een stal.



We zochten de staarten van de paarden.



Welk paard springt? Welk paard stapt?


We klopten de hoefijzers mooi aan.




Zijn jullie benieuwd hoe rustig ons hoekenwerk verloopt?
 Ik heb het even voor jullie gefilmd.

 
Boekenkring bij de anemonen: 
De verkipping. 
Verwerking van het verhaal: 
We legden de prenten in de juiste volgorde.

Contractwerk op donderdag:
Prikken, plakken, knippen, ...
 
Wedstrijdje: 
We maakten zo snel mogelijk de woorden na met magneten.

 
Welk dier kreeg de meeste korrels? 
De ezel of het paard?

We typten zelf woorden op de computer. Klaar? Printen maar!

Tussen het stro lagen letters, we zochten zo snel mogelijk het woord EZEL en PAARD.
 

Paardenmaskers maken

Paardjes ordenen

Woorden stempelen van de dierenjongen
Boekenkaft natekenen & schilderen met waterverf

We maakten een grote boerderijpuzzel

Paardjes tellen & kleuren

We zochten zelf wat informatie in boeken over de verschillende boerderijdieren.
De kls gaven één voor één een woordje uitleg over hun boek.  

Voor ons eindproduct komt er volgende week een boerderij op wielen naar de klas.
De kleuters belden zelf naar de boerderij om alles te regelen!!!
We hadden ons gelukkig goed voorbereid om te bellen.
 
Luister maar mee, we deden dit super goed!



Nog een leuk filmpje van vorige week:
varkentjes en modder?? 


We deden deze week een bijzondere tekencocooning: we tekenden met onze voeten!





 Oefening rond begin- midden- en eindklank met het derde kleuter.


Turnen bij Kyara was het eindproduct van de zonnebloemen! Ze bedachten zelf nieuwe sporten en de kleuters mochten dit testen!








Op vrijdag was Romanie jarig!! Ze trakteerde met zelfgemaakte pudding!
MMMMMMMmmmmmmmm! Bedankt!!



En ook op vrijdag was er dag van de directeur. Dat lieten we niet zomaar voorbijgaan. We maakten onze wensen voor Els op kleine blaadjes en bundelden die op een groot roze blad (want Els houdt enorm van roze!)



En ze kreeg ook nog verschillende geschenken op haar bureau geleverd...
Bedankt Els voor alles wat je voor de school doet!

Volgende week starten we met de kip en de haan, vervolgd door de geitjes. 
Op donderdag komt er een mobiele boerderij langs en dat is dan ook meteen ons eindproduct.
We hebben ook een stagiaire in de klas, haar naam is Sarah.

Fijn weekend!












Reacties

Populaire posts van deze blog

Weekje dag projectjes! (van 14/06 tem 18/06)

Eindproductweek van het slakkenproject!

Project: "Wat moet een agent goed kunnen?" Week 2