Eindproductweek de 4 natuurelementen



Toon - en vertelkring. 

Ik ging naar zoooooooo'n groot zwembad!


Ik ging eten bij de hulk!! WRHAAAAAAA!


Ik kleefde prentjes op: mama, papa, ik, zus...


Ik ging het paardje verzorgen!


Dit is mijn paw patrol.


Ik keek naar een filmpje van een vulkaan en die barstte zo uit!!


Ik viel op mijn lip en moest naar het ziekenhuis!


Dit is mijn sticky.


Ik speelde dit weekend op een piano!


Mijn haren werden geknipt!


Ik heb een speciale stuiterbal! Die geeft licht.


Mama haar haren waaiden weg aan de zee!
En veel zand in mijn ogen!

Wij vertelden in twee groepjes aan elkaar en stelden elkaar vragen. 



Bij de anemonen opnieuw een puzzel -en smartgame cocooning. 









We maakten de regen met de plasticine. 
Overal in elke regendruppel moest er plasticine te zien zijn. 

Logische volgorde. Wat komt er eerst?
Goed kijken naar de prenten en dan konden we knippen en plakken.



Onze eigen wolk schilderen of kleuren. We kozen zelf welke wolk. Sommige kozen voor een regenwolk, anderen maakten een wolk met bliksem.





Cijfers ordenen aan de hand van een puzzel. We keken wat er allemaal bij elkaar hoorde.


Vertellen aan elkaar. 
Wat zie ik in mijn boek en wat zie jij in jouw boek? 

Samen nog wat verder puzzelen.

Op maandagnamiddag hadden de kleuters weer de kans om te kiezen uit twee activiteiten.
Bij Janne gingen ze aan de slag met een schrijfdans over de 4 natuurelementen. 







Bij Cleo maakten ze golven of bliksemschichten met witte wasco. Hierna gingen ze er met ecoline over. Het leek  net op toveren. Alles kwam terug te voorschijn.




De andere kleuters kozen ervoor om even wat te spelen in de klas. 




























Plots tijdens de speeltijd een boel schreeuwende kleuters!!
Cleo!! Kijk!!
Aha, dat is parapente! Dat heeft eigenlijk ook met ons project te maken hé!
Inderdaad!


Wij hebben onze eerste leerlingenraad achter de rug!
We gaven als voorstel om een pad in het bos te maken en zullen na de winter bloemen zaaien. 



Ontdekkring: een vergrootglas!

We bekeken praatplaten over de vier natuurelementen met een vergrootglas!


Hoe werkt dat ding juist? hihi





We zochten wat bleef drijven en wat zonk.


We speelden een spel met het draairad! 
Om het eerst onze mannetjes opvullen. 




Er werden raketjes gemaakt!




En die raketjes werden in de kring getest!




We knutselden de aardbol.



We schilderden over de golven heen.






We probeerden een ballon in de lucht te houden met een vliegenmepper.



Dinsdagnamiddag was het voor de anemonen geen gewone namiddag. 

We werden gevraagd om naar de primulaklas te gaan. De leerlingen van het vijfde en het zesde leerjaar werkten rond het project leger. Ze hadden voor de anemonen een hele leger namiddag uitgestippeld.  

Een leger hindernissen parcours.




Genieten van een toneeltje, waar we ook bepaalde dingen mochten doen.



We werden geschminkt zodat we minder opvielen voor de vijand.
We leerden ook sluipen zodat ze ons niet zagen.



Leger tekeningen stempelen met natuurlijk de camouflage kleuren. 


Geweren maken met de clicks.


Legertje spelen met kleine poppetjes. 


Woensdag = spelletjesdag
Jammer genoeg mogen we geen ouders meer laten komen om spelletjes te spelen.
 Dit komt door de verandering van de kleurencode. 

We hopen jullie zo snel mogelijk terug te mogen verwelkomen op school.

Bedankt voor de leuke spelletjes! 














Goed kijken naar de kleuren! We zetten precies dezelfde rij pinguïns naast elkaar.





Boomgaardje: 
Fruit verzamelen voor de raaf alles pikt. 



Een spelletje aan het draairad. 


Een kleuren- telspel. 
Kleuren herkennen, en evenveel stapjes vooruit zetten. 



Wij bouwen een knikkerbaan. 
Niet makkelijk hoor! 
Eerst alle witte blokken gebruiken. 



Hé, er liggen hier allemaal knoopjes. 
We sorteren, maken bloemen, rijtjes, enz... 






Voorzichtig! De toren van Pisa valt om!


Boekenkring bij de anemonen





Boekenkring bij de boterbloemen.

We maakten ook nog onze eindevaluatie.
Wat vonden we van het voorbije project?




Het werd natuurlijk eens tijd om onze slakken vrij te laten. Ze hebben nu heel even in onze klas verbleven, maar ze mochten terug naar de natuur. Veel plezier slakjes! 

 




Als eindproduct van ons project van de 4 natuurelementen hebben we wat proefjes aan elkaar getoond.
We zaten gezellig samen en waren heel benieuwd.

Een ballon opblazen zonder zelf met onze mond te blazen. 



Een tornado maken in een bokaal.

Uitbarsting met cola en muntjes.
Whauw... aan de kant voor de explosie!


Een vulkaanuitbarsting!



Een nabootsing van een regenwolk.




Hoe krijgen we een balletje in de lucht zonder aan te raken?




Wat is nu eigenlijk het sterkste? 
We somden alle krachten op. 
En wat bleek...

Er is geen enkele natuurelement het sterkste OF ze zijn allemaal even sterk. 

Turnen met Kyara, ohlala, altijd reuzefijn!























Vrijdag nog een leuk spelletje : gooi met de kleurendobbelsteen en neem het juiste pomponnetje met het pincet. Pas op, niks raken!



Er kwam weer een nieuw peutertje proberen. 
Welkom na de vakantie Rocco!


💥
Volgende week is een sprokkelweek.
Na de vakantie kiezen we dan een nieuw project.
💥
Na de vakantie komt Celine nog drie dagen bij ons en dan komt Romanie terug. 



































Reacties

Populaire posts van deze blog

Weekje dag projectjes! (van 14/06 tem 18/06)

Eindproductweek van het slakkenproject!

Project: "Wat moet een agent goed kunnen?" Week 2