Eerste schoolweek


Hallo allemaal

De eerste schoolweek zit er al terug op! 

Welkom aan alle nieuwe kleuters!













Deze week stond elkaar beter leren kennen wat centraal. Natuurlijk was het voor de kinderen opnieuw een grote verandering, daarom kregen ze de kans om de klas vooral te ontdekken. Ze speelden er helemaal op los. 

We zien het volledig zitten om met de kinderen aan de slag te gaan. Het wordt opnieuw een leuk, spannend schooljaar samen. 

De nieuwe tribunes werden al goed getest en ze zijn super tof!



Ons visje krijgt elke dag wat eten. We zingen daar dan ook een liedje bij.

Woensdag, yogakring. 

We begonnen de dag met de zonnegroet. 


Ik groet de zon, groot en rond, 

ik stamp met mijn voeten op de grond. 

Ik ga naar beneden hand voor hand

ik ben een grote olifant. 

Ik maak me lang als een slang. 

Ik maak me klein, dat voelt heel fijn. 

Ik buig, ik strek, ik draai, dat is te gek!

 


Even genieten van een streepje rustige muziek. 
Dit lukt veel beter met onze ogen dicht.



Of net niet? Kiekeboe!


Samen een spelletje spelen. 
De dieren hebben honger, wij tellen en voederen.


Wij puzzelden gekke dieren bij elkaar.



Ik zoek precies dezelfde foto van het dier. Gevonden? 
Dan bootsten we het dierengeluid na.



Sorteren van kleuren en vormen... 
Of gewoon rijtjes maken... moet ook kunnen. 


Kettingen rijgen.


Een treinspoor bouwen.



Spelen met ons grote poppenhuis.


Een toren bouwen die niet omvalt!

Spelen met de boomstammen.



Even vrij knutselen, een vlinder, een auto, alles op aanvraag!





Spelletje in de kring: waar zit de parel verstopt?






Wij maakten ons eerste kunstwerkje. 
Kriebel krabbel en twee oogjes kleven. 
Piep! Daar is een kindje. :-) 









We schilderden al de basis van onze verjaardagskroon, zo kunnen we de dag zelf direct versieren en aan doen!







Muziekkring: 
Wat is dat een mondharmonica? Even een demonstratie!

Wat is dat hier in de kring? Een ukelele??
Cleo zal af en toe eens een liedje spelen op de ukelele. 😅


Vrijdag boekenkring.


Er werden feesthoedjes gemaakt voor de verjaardagskalender.



Op ontdekking in de verschillende speelhoeken.

Hallo mama??

Pizzatje... 

Hm...even denken.

Koffietijd!

Het was druk in de Bloeiwinkel!






Popje moet even in bed...






Wauw super!!


De anemonen hadden ook al drukke dagen voor de boeg. 
Dinsdag 1 september 2020 



Vrij tekenen en kleuren 




We speelden gezellig enkele smartgames samen.





Spelen in het poppenhuis kon natuurlijk niet ontbreken. 



De autohoek



Samen genieten van een lekkere koek! 



Woensdag 2 september 2020

Vandaag begonnen we al met de kring. Dit was nu nog een vertelkring. De anemonen hadden natuurlijk heel wat leuke zaken te vertellen. Het was dan ook nog een spelletjesdag. Jammer genoeg konden we dit niet met alle kleuters doen. Dit was een klein groepje. 






De andere kleuters speelden in het poppenhuis, met de magneetblokken, insteekparels...








Donderdag 3 september 2020

Verjaardagskroon schilderen



Verjaardagstaart versieren.



Bouwen met kapla blokken. 




Spelletjes met telkaarten. Hoeveel tekeningen zie ik op mijn kaart?
Zoeken maar naar de juiste wasknijper. 



We probeerden onze naam te schrijven. Dit lukt al goed!


Nog heel wat andere leuke dingen te doen.




Vrijdag 4 september 2020

Het was vandaag een speciale dag. We hadden een jarige anemoon! 
Hiep Hiep Hoera! 




Nog wat spelen en werkjes afwerken.






Tot maandag allemaal! 
Er hangt een projectje in de lucht, maandag stemming!!

Fijn weekend! :-)




Reacties

Populaire posts van deze blog

Weekje dag projectjes! (van 14/06 tem 18/06)

Eindproductweek van het slakkenproject!

Project: "Wat moet een agent goed kunnen?" Week 2